pondělí 1. září 2014

Montalivet a Bordeaux

Prázdniny u moře s oslavou 40tých narozenin Fredova bráchy. Něco, co bylo v plánu už téměř půl roku. Já se k tomu připojila někdy v červnu. Chtěla jsem strávit týden s Fredovou rodinou. Zajímalo mě, jaký to bude, jestli si budeme rozumět.. Přesto, že týden u moře pro mě není zrovna sen o šťastně strávených prázdninách. Ale v horách už jsem letos byla. A nakonec Atlantik není moře, ale oceán.. prostě ten týden byl nakonec docela prima.
V pondělí odpoledne jsme teda letěli Lyon-Bordeaux, na letišti nás vyzvedli rodiče a autem jsme se přesunuli asi 60 km do vesničky, kde mají dům tchán a tchyně Fredova bráchy. Byl tam i Patrick (ten brácha), jeho žena a dvě dcery. Kromě toho taky zaparkovaný karavan, který tam Fredovi rodiče nechávají přes rok, aby nemuseli z Marseille až sem jezdit s takovým obrem.. Když jsme si večer šli lehnout dovnitř, tak se ukázalo, že přes zimu tam zřejmě bydlela myš.. To bylo páni nadělení :-). Je pravda, že toho měli hodně buď posranýho nebo rozkousanýho (včetně elektriky k světelné signalizaci..), rozhodně se ta myška v zimě činila. Ale zároveň byla sranda pozorovat jaký "neštěstí" z toho bylo. Tak jsme všechno vyházeli, dojeli koupit nový spacáky a další potřebný věci (stan a nafukovací matrace tu myšopohromu naštěstí přežili). Pak nás Fredův táta zavezl do Montalivet, přímořské vesničky, kde je kemp a kam se celá jejich rodina od nepaměti jezdí každý rok rekreovat. Měli jsme tam být sami, ale nakonec se Fredovi rodiče rozhodli, že taky chtějí být v kempu a ne u příbuzných na zahradě, tak jsme tam byli spolu. My ve stanu a oni v karavanu 5 metrů od nás.


V Montalivet je každý prázdninový dopoledne velký trh se vším možným, mimo jiné i se stánkem se "sangrií", kde se každoročně Fred potkává s kamarády, aby spolu kolem poledního vypili tak 5-10 litrů tohoto lahodného nápoje (podle toho, jestli zrovna někdo slaví narozeniny, nebo se pije jen tak). Občas se po zavření stánku ještě přesunou do nějakého baru a když zavře i ten, tak se jde většinou na pláž. No, já na tohle brzký popíjení ve velkých objemech nejsem. Šla jsem tam s ním jednou a bylo mi to skoro až nepříjemný, protože místní mají silný přízvuk, drmolej si mezi sebou a do toho jsou ještě trochu opilý, a já nerozuměla skoro ani slovu a připadala jsem si tam docela osaměle. Podobně to vypadalo na jednom večerním trhu, v jiný vesničce ale s tím samým stánkem se sangrií. Ale to bylo aspon navečer, hrála živá hudba, furt někdo dolíval do kelímků až jsem se nakonec taky docela opila. Dostatečně nato, abych usnula v hospodě kam jsme se přesunuli když trh skončil.. :-P. Následující dny jsem stánek se sangrií obcházela obloukem..



No a co jinak? Dvakrát jsme šli dopoledne běhat, občas jsem vyrazila na nějakou procházku, koupala jsem se v Atlantiku (fákt velký vlny, a fáákt padající plavky..), hráli jsme na pláži frisbee, jezdila jsem trochu na kole, četla si.. takovej klídek. Ale hlavně mám dojem, že jsme pořád něco jedli. A pořád to bylo neuvěřitelně dobrý. Měla jsem pocit, že soustavně praskám ve švech. Ale na některý věci se prostě těžko říká ne. Třeba na večeři v "krevetárně". Měli jsme krevety s petrželkou a česnekem, flambované ve whisky. Fakt vynikající. Taky jsem ochutnala ústřice a mořský šneky (ústřice tam prodávali na každým rohu..). Ani jedno mi teda nezachutnalo. Prý tomu člověk po čase přijde na chuť, ale já asi snad ani nechci. 


Aby všeho toho jídla nebylo málo, tak v pátek večer byla již zmíněná narozeninová oslava. Ten den Fred odjel popíjet s kamarády a já byla celý den s jeho rodiči, Patrickem a dvěma neteřinkama (6 a 3 roky). Byl to krásný den, na jehož konci jsem měla o dvě malé přítulné kamarádky navíc. S dětmi je to naštěstí snadný. Byli jsme se projít a pak koupat a lovit mušle a stavět hrady z písku.. Nakonec mi ta menší usnula v náručí v autě po cestě na tu večerní oslavu. A zase jsme jedli pili a hodovali, tentokrát z toho mám i důkazní materiál.. Myslím, že po tomhle večeru nezbývá moc rodiny, kterou bych ještě neznala..



V sobotu jsme se vypravili s Fredem do Bordeaux. Myslím že to byl jediný den, co bylo v Montalivet opravdu hezky (protože jinak tam panovalo aprílový počasí), no a v Bordeaux? Bylo zataženo a foukalo.. Lucky us. Ale jinak jsem moc ráda, že jsme to tam mohla vidět. Nemůžu tvrdit, že je to pěkný město, ale rozhodně město s pěkným centrem.. Viz fotky.. Pobavil mě jeden žebrající muž, tiše sedící s kartonem, na němž stálo "Au moins je ne vous emmerde pas avec mon accordion" - to znamená "Aspoň vás tady neseru s vyhráváním na harmoniku.." nebo něco v tom smyslu. Měla jsem chuť mu hodit pár drobnejch. Ke konci už jsme byli nějaký unavený, tak jsme sedli do nějaký tramvaje a jeli na vyhlídkovou jízdu na konečnou a zpátky.. Fred se přitom trochu prospal a aspoň se mu pak líp řídilo na zpáteční cestě.
V neděli bylo trochu běhání, trochu snagrie, trochu loučení a trochu pláže a v pondělí v šest ráno jsme vstávali abychom stihli zpáteční let. 


Žádné komentáře:

Okomentovat