sobota 25. října 2014

Poslední paprsky léta a první růžky zimy

První dva říjnové týdny bylo opravdu krásně, tak jsme toho využila a o víkendech chodila co nejvíc do hor. A dobře jsem udělala, tenhle týden teploty spadly tak o 15 stupňů a sluníčko vystřídal sníh..

Hory n.1 - NP Ecrins (12.10.)
Na FB stránce "Češi a Slováci v Grenoblu" se objevilo, že někdo jede o víkendu do Ecrins a má 4 místa v autě. Mělo být hnusně, ale co, nejsem cukřík. Přihlásila jsem se a v neděli jsme vyrazili. Místo jsme vybrali píchnutím prstu do mapy. A jeli autem asi dvě hodiny. Abychom se nakonec prošli v dešti a větru k jednomu jezeru a utíkali zase dolů. Bylo fakt nevlídně, navíc kdybychom zůstali někde u Grenoblu, měli bychom sluníčko. Ale což. (Fotky zde)




Hory n.2 - Moucherotte (18.10.)
Další víkend jsem na neděli plánovala velkej přechod, ale protože bylo příliš hezky, vyrazila jsem i v sobotu odpoledne. Původně měli jít i nějaký Cascatelles kamarádi, ale vymluvili se na rýmičku a tak jsme šli s Fredem sami. Měli jsme krásný výhled na Mont Blanc, posuďte sami. (Fotky zde)


Hory n.3 - Lacs des Sept Laux (19.10.)
Úplně původně jsem chtěla jít s Erasmáky spát na refuge, na který pracují do školy, jenže oni měli v sobotu večer nějakou párty a tak to odsunuli na neděli - pondělí. A to my "pracující" nemůžeme. Navíc jsem tam už byla, a chtěla jsem objevit něco nového. A při pohledu do mapy mě zaujala cesta kolem sedmi jezer v tom samém horském masivu, kontaktovala jsem českou kamarádku z výletu do Ecrins, a šlo se. Teda, nejdřív stopovalo, protože do výchozího místa (Fond-de-France) žádný bus nejezdí. Výstup byl urputný, asi 1100 m neustálého klikatého stoupání. Pak jsme se ocitly v údolí jezer, šly už v podstatě jen po rovině a užívaly překrásného počasí. Je teda pravda, že ty jezera byly vlastně nádrže, kolem vedlo elektrický vedení a vůbec to tam bylo trochu moc "osídlený", ale i tak moc pěkný. Od posledního jezera jsme scházely asi dvě hodiny hodně prudkým svahem, po cestě potkaly jednoho staříka s o něco mladší kamarádkou a ty nás pak dovezli zpátky do Grenoblu. (Fotky zde)



První sníh - 22.10.
V místech kde jsme se poslední víkendy procházela, ve středu napadl sníh. Padal i u nás v St. Sebastien, ale zas hned roztál.. I v těch horách asi ještě roztaje. Ale zima už se ohlásila. A na ty pocukrovaný kopce je krásný pohled.




Žádné komentáře:

Okomentovat