pondělí 7. ledna 2013

Všude dobře, doma nejlíp

Čtrnáctidenní návštěva Prahy za mnou. Výsledek: Nemocné tělo a vyléčená duše.
Konkrétněji jsem strávila celý zbytek prosince na nejrůznějších párty a hospodách, ovšem vždy s přáteli a kamarády. Obšas plánovaně, občas dost náhodou. Mluvila jsem.. česky. Trochu víc než jenom "jak se máš, co si dělal, co děláš a co budeš dělat". Hurá. Je to radost když rozumíte a víceméně umíte vyjádřit všechno co chcete. Hodně jsem si češtinu užívala třeba při diktování telefonních čísel, nebo v obchodě při placení (vím, zní to trochu přízemně :-)).
Dodělali ten dům na rohu Santinky u školy, a taky ten naproti Včele na Hanspaulce se dost pohnul, už skoro mají hrubou stavbu. A na jiném opravili fasádu. A otevřeli přímou cestu z Vozovny Střešovice do Strahovskýho tunelu a mámě skoro už vykvetly orchideje. A rok 2014 s otevřením nového metra se najednou vůbec nezdá tak daleko.. To jsou věci, které vás praští do očí víc po čtyřměsíční absenci, než když na ně každej den koukáte. Všeobecně jsem větší změnu pozorovala na barácích než na lidech, z nichž mnohé stejně vídám sotva jednou do půl roku.
Bylo to báječný. Všichni na vás najednou mají čas, všichni se s vámi chtěji vidět a vaší největší starostí je, jestli v daný den stihnete potkat tuhle i támhletu skupinku svejch kamarádů. Samozřejmě, že jsem nestihla všechno, co jsem měla v plánu. Hlavně kvůli tomu, že mě začátkem ledna schvátila chřipka. Chtěla jsem se víc procházet po Praze, protože mi to prostě dělá radost, chtěla jsem být na FA Nonstop, chtěla jsem jet za babičkou do Lípy a vidět se s tetou a strejdou Havrdovic, chtěla jsem jít s francouzskejma kamarádama do hospody, chtěla jsem si vyzvednout voličskej průkaz a určitě by se toho našlo víc...Nenaděláš nic.
Vlastně jsem se zpátky do Grenoblu docela těšila, i když ještě jeden týden v Praze bych si dala líbit. Mám vás všechny ráda, přátelé, rodino. Už teď mi chybíte.



Chronologicky, koho to zajímá, nechť luští
21.12. Příjezd, Slunovrat (Vánoce s oddílem) a následně hospoda s gymplem na "Blbým místě" (hospoda, kam už nepůjdem)
22.12. francouzský oběd s Alenkou a večer s Bobříkama (spřátelený oddíl) u nich v klubovně
23.12. výlet s tátou ku Příbrami, abychom zaměřili a zakreslili jeho nový byt, na jehož návrhu a zařízení se budu podílet. A pak jsem šla nakupovat dárky a potkala Karla co volí Karla a teď už bych taky volila Karla. Skončili jsme v hospodě. Velmi příjemné setkání, velká radost
24.12. Štědrý den, přijel brácha, ale pak přijel taky Tomáš ze Švédska, takže před půlnocí už jsme zase hospodě, s jeho neuvěřitelnou sestřenkou z New Yorku, pak se připojili i nějaký lidi od něj z gymplu a pak jsme se přesunuli do za kamarádem Karlem a dalšími mými známými z gymplu a zpívali jsme koledy a nejenom ty, pěkně hospodsky v Literární kavárně. Přišla jsem domů v pět ráno.
25.12. A v osm vstávala abych odjela s bráchou na Moravu do Tišnova podívat se na jeho bowlingový centrum, kde pracuje jako provozní. A taky k němu na byt a pro plechovku broskví a brambory do jiný hospody v jiný vesnici, aby mohli hostům na herně uvařit. A večer zpátky do Prahy-Běchovic, na frisbee vánoční párty.
26.12. Jsem spala myslim. A pak jsem šla k Alence vymýšlet centrum architektury. Poprvé od tý doby, co jsem přijela, sem byla celý večer i noc doma :-)
27.12. K zubařce, rande s Karolínkou a pizzou z obchodu zpozarohu, 15ti minutovej pokec s Márou na Hradčanský, návštěva Gočových (s Jirkou jsme přišli obhlídnout téměř hotovou práci na našem návrhu kuchyně - je to radost, první architektonický realizace téměř hotová a navíc zaplacená :-)). Večer jsme s Vítkem a Tomášem odjeli na Tomášovu chatu do Krkonoš.
28.-30.12. u Tomáše, nepopsatelně skvělý; nezapomenutelnej nákup, chlastání, hraní na kytaru a buben, výlety, vstávání při západu slunce...
30.12.2012-1.1.2013 - Silvestr u Alenky na chatě s lidičkama z frisbee, taky v Krkonoších, trochu klikání, opileckých her, inhalace čerstvýho vzduchu (a nejenom toho teda :-)), koukání na ohňostroje, a nezapomenutelá cesta zpět do Prahy s delší zastávkou na Dubečku při výměně aut (vybitá baterie u Alenčinýho auta)
2.1.2013 - vánoční oběd u babičky, pak jsem si vyzvedla bakalářskej diplom a potkala Ondřeje Synka, kterej mi řekl že svůj bakalářskej diplom si v Liberci nevyzvedl doteď, a taky že ho nikdy nikdo nechtěl vidět, pak zázvorovej čaj s Adamem a domů léčit, leze na mě chřipka :-(
2.-5.2013 ležím doma, skolilo mě to. Spím, koukám na filmy a užívám toho, že vlastně nic dělat nemusím. V sobotu mi táta dojel překlopit všechny data z disku na nějakej větší disk, což nám zabralo celej den, ale ulehčí mi to minimálně celý příští půlrok. A večer jsme zašli s bejvalejma Dálavanskejma vedoucíma a dalšími přáteli do hospody (v mým případě na mátovej čaj). A pak sem musela balit ;-(
6.1. Odjezd zpět do Grenoblu, let v pohodě, ale po přistání nám ujel bus asi o dvě minuty, tak jsme čekali v letištní hale hodinu na další, do kterýho jsme se ale nakonec nevešli, takže jsem čekali ještě půl hodinu na další a tím si cestu do Grenoblu protáhly o dobrý dvě hodinky. Ale velká radost, vidět se s Camille a Livií (Basak s Wolfgangem ještě užívají prázdnin).

Žádné komentáře:

Okomentovat